Zapošljavanje više prodavaca neće popraviti lošu prodajnu strategiju
Ne radi se samo o brojevima – radi se o izgradnji tima s pravim veštinama u pravim ulogama.
Uspeh u prodaji u softverskoj industriji dolazi od usklađenosti prodajnog procesa, uloga i odgovornosti sa veštinama i znanjima članova tima, a ne samo od prostog broja zaposlenih.
Evo kako osigurati da je vaš prodajni tim postavljen za predvidljive, skalabilne rezultate:
Definišite prave uloge
Svakom članu vašeg prodajnog tima potrebna je jasna uloga koja igra na njegovu snagu. Bilo da se radi o generisanju potencijalnih kupaca (lead-ova) odnosno “otvaranju vrata” kod novih kupaca, kvalifikaciji lead-ova ili zatvaranju, definištite i budite precizni u tome ko je za što odgovoran.
Investirajte u obuku
Nemojte pretpostavljati da je iskustvo jednako stručnosti. Opremite svoj tim stalnom obukom i alatima kako biste poboljšali pronalaženje, kvalifikovanje potencijalnih kupaca i sklapanje poslova. Tržište se menja, pa tako moraju i veštine vašeg tima da prate ove promene.
Fokusirajte se na kvalitet lead-ova, a ne na količinu
Više potencijalnih klijenata ne znači i veći prihod ako lead-ovi nisu kvalifikovani. Dajte prioritet ocenjivanju potencijalnih kupaca, tako da vaš tim investira vreme na potencijalne kupce koji su zapravo spremni za konverziju.
Postavite jasna očekivanja za upravljanje pipeline-om
Predvidljivost prihoda dolazi od dobro vođenog pipeline-a. Definišite specifične faze za vaš prodajni proces i pratite metrike koje su relevantne za vaš proizvod i usluge, kao što su lead velocity i procenat zatvaranja i sl.
Najbolji prodajni timovi ne nastaju slučajno; kreirani su s namerom.